Une démo technique du moteur de The Conduit a été réalisée par High Voltage. Apparemment, ça peut mener à une préquelle de la série. Feedbacks.
Éléments importants :
A potential prequel in development
still very much in the concept stage, but good technical progress has already been made
tech demo where the developers ported the Conduit 2 engine and assets over from Wii to 3DS
everything was running smoothly and with great detail, and with good 3D depth
The developers are also experimenting with multiplayer possibilities
High Voltage Software is still in the experimental phase, and controls haven't been locked down. Right now, they've implemented a scheme similar to many DS FPSes, where moving is controlled by the control pad, shooting is performed with the L button, and targeting, jumping, and weapon switching is done with the stylus (or buttons). The acknowledged problem here is that this scheme is a relatively unstable combination, especially in a high-intensity fire fight, meaning that it can be difficult to keep the system held in such a way to keep 3D in focus.
The story of the game is very much up in the air, but High Voltage Software would like to explore the Conduit universe even more, and perhaps create a prequel that will fill in the backstories of some of the more mysterious characters introduced in the Wii games, the second one in particular.
Matt a écrit :Bof bof, les contrôles 3DS sont pas adaptés aux FPS. C'est plus du côté de la NGP que ca risque d'être intéressant.
c'est plus ou moins vrai çà , de ce que j'ai lu ici et là, le combo croix multidirectionnel/écran tactile fonctionne bien sur DS et se montre m^me très précis. dès lors avec le circlepad, çà devrait être encore mieux ...
Matt a écrit :Bof bof, les contrôles 3DS sont pas adaptés aux FPS. C'est plus du côté de la NGP que ca risque d'être intéressant.
c'est plus ou moins vrai çà , de ce que j'ai lu ici et là, le combo croix multidirectionnel/écran tactile fonctionne bien sur DS et se montre m^me très précis. dès lors avec le circlepad, çà devrait être encore mieux ...
C'est super pour les droitiers qui veulent pas jouer en 3D. Je suis gaucher et je veux jouer en 3D, je fais comment ?
jaimelespates.com Parce que toi aussi tu es débile et tu aimes les pâtes...
C'est marqué dans le premier post, c'est impossible de maintenir la console bien face à soi en la tenant que d'une main (surtout pendant les scènes avec beaucoup d'action). Du coup c'est pas possible de conserver l'effet 3D.
jaimelespates.com Parce que toi aussi tu es débile et tu aimes les pâtes...
The demo was based on the China level from The Conduit 2
The same assets from the Wii game were used for the Nintendo 3DS demo.
The controls were easy to pick up. Move with the slide pad, aim using the touch screen, and open fire with a futuristic assault rifle by tapping L. The alien enemies acted more like targets than enemies, but this was a far from finished tech demo. High Voltage Software assigned the R button for reloading and made the right side of the touch screen the "jump area." (:fear:) Swipe up on this spot to make your character jump.
I got a better sense of the depth in the environment when I turned the 3D effect all the way up. Aside from the gun popping out of the screen, The Conduit tech demo didn’t have any leaping out of the screen bullet gimmicks.
There is one feature in The Conduit 3DS that isn’t in The Conduit 2. Press the Y button and you shift into third person mode. Other than shifting the camera, The Conduit 3DS plays just like The Conduit 2. Stoli says the team is experimenting with other control schemes and cameras, but the third person view isn’t finalized.
tech demo. one playable level. other areas are just 3D fly arounds.