LOS ANGELES, July 15, 2008 - At the E3 Media & Business Summit today, Nintendo unveiled an enhancement for its iconic Wii Remote™ controller and new games that promise to further enrich and engage players around the world. These offerings build on Nintendo's ongoing efforts to remove the barriers between expert and novice video game players, an approach that has been instrumental in creating a paradigm shift for the industry since the advent of the Nintendo DS™ portable system and the Wii™ home console.
“Much has been reported about the ‘expanded audience' for games, but what's really at play is an expanded experience,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America's executive vice president of Sales & Marketing. “People of all ages having fun together—whether in the same room or from remote locations—puts smiles on faces and drives millions of new players into video game entertainment.”
Wii Sports™ Resort is not just a simple sequel to one of the world's most popular console games, Wii Sports. It is the first title to make use of another Nintendo advance, the Wii MotionPlus accessory, which plugs into the base of the Wii Remote controller to provide an incredibly realistic motion experience. Scheduled for release in spring 2009, Wii Sports Resort includes new game experiences such as Sword Play, Power Cruising on a water scooter and Disc Dog, along with the new Wii MotionPlus accessory and Wii Remote Jacket at no additional cost. The Wii MotionPlus enhances precision and player immersion for the Nintendo-pioneered motion-controlled gaming trend that has drawn millions of new people to the world of video games.
This holiday season, Animal Crossing®: City Folk lets players move into a fun community populated by quirky animals. Players can improve their community, chat with
Nintendo Again Redefines Game Control, Puts Spotlight on Community Building
Nintendo Co LTD a enregistré 2 brevets il y a peu de temps concernant des applications sonores.
Le premier brevet montre comment un jeu vidéo géré en réseau peu réussir a analyser la parole du joueur pour changer la taille de police et/ou la couleur du texte montré à d’autres joueurs. En bref on utilise vôtre ton.
Pour le second brevet,il est plus axé sur l’amplitude de la voix d’un joueur et détermine à quelle distance son message est diffusé à d’autres joueurs. Assez complexe en somme.
cliquer sur la Wiimote puis cliquer sur le carré rouge en bas à droite
j'imagine que l'arrivé de ce WiiSpeak va enfin lancer l'utilisation du micro de la Wiimote, je pense m^me qu'il fonctionne probablement avec l'infra-rouge puisque qu'il semble destiné a aller sur la sensor barre
Perso je trouve ca pas mal, j'ai jamais trop aimé l'idée de m'emmerder avec un micro casque, la si ca fonctionne bien, ca fait du voice-chat très sympa.
Maintenant vu le online pourri de la Wii ca sert à rien, et déjà que la Sensor Bar m'emmerde, je me vois pas me faire chier avec un autre cable pour le micro ^^