Aonuma et Miyamoto parlent du nouveau Zelda GC!!!
Modérateur : DojoSuperHeroes
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ciol a écrit :non justement celle du nintendo spaceworld me parait bien meilleur!

On l'a déjà dit mais l'ancien Link n'a aucun détails!!! Pas de textures, pas de détails sur son équipement et ses vêtements , pas de traits au visages, rien! Les images pour la comparaison ont déjà été posté et puis il y a qu'à voir les environnemenst qu'on nous présente à l'E3...il vas être grandiose ce jeu!!!!

- LiquidSnake
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De toute manière personne ne peut contredire le fait que le jeu est beau, si il n'est pas encore le plus beau jeu qui soit il défonce la plupart des jeux actuellement sur le marché et le pire c'est que le soft est trés loin d'être fini, je n'ose imaginer le résultat final :o
En tout cas tous les journalistes qui l'ont vu disent qu'il est trés trés beau et que certains passages sont trés impressionants comme celui ou Link traverse une rivière avec Epona (et dire que nous on peut po la voir cette new vidéo --__--). Je crois donc que lui trouver des défauts sur une vidéo (de toute beauté) d'une minute c'est abusé, surtout que sur les images fixes et sur de nombreux point le soft est splendide.
Sinon j'ai rematé la vidéo du Space Word, le seul truc que je trouve superieur c'est les expressions faciales, mais Link est beaucoup moins classe et frenchement moins bien modélisé je trouve (par rapport à la nouvelle vidéo).
Edit: pour ceux qui trouvaient comme moi le peu de réaction du public bizarre lors de la présentation de Zelda j'ai trouvé la réponse, http://www.gccafe.com/e3/2004/zelda.wmv
un vrai truc de malade ^^
En tout cas tous les journalistes qui l'ont vu disent qu'il est trés trés beau et que certains passages sont trés impressionants comme celui ou Link traverse une rivière avec Epona (et dire que nous on peut po la voir cette new vidéo --__--). Je crois donc que lui trouver des défauts sur une vidéo (de toute beauté) d'une minute c'est abusé, surtout que sur les images fixes et sur de nombreux point le soft est splendide.
Sinon j'ai rematé la vidéo du Space Word, le seul truc que je trouve superieur c'est les expressions faciales, mais Link est beaucoup moins classe et frenchement moins bien modélisé je trouve (par rapport à la nouvelle vidéo).
Edit: pour ceux qui trouvaient comme moi le peu de réaction du public bizarre lors de la présentation de Zelda j'ai trouvé la réponse, http://www.gccafe.com/e3/2004/zelda.wmv
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http://www.gamecube-difference.com/?dir ... ex&id=5122
regardez ça...
comment ont-ils fait pour avoir ces fotos???
regardez ça...
comment ont-ils fait pour avoir ces fotos???
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lol2 a écrit :http://www.gamecube-difference.com/?dir ... ex&id=5122
regardez ça...
comment ont-ils fait pour avoir ces fotos???
Ben ces images proviennent d'une projection réservée à la presse..
mais est-ce qu'ils avient le droit de diffuser ces images?
En tout cas c'est cool....^_^ C'est super joliii ^_^
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C'est pas possible, ce jeu c'est ma plus grosse claque depuis OOT j'arrive pas à m'en remettre. J'adore TWW qui est un trés grand jeu mais quand je vois ce nouveau Zelda je ressens ce qu'aucun autre soft n'a jamais réussi à m'insufler.
Sinon pas mal les autres tofs, dommage qu'elle soit si petite mais ça me donne encore plus envie de voir cette putain de vidéo ! bordel Nintendo c'est pas la presse qui achètera vos jeux ! c'est nous !
En tout cas je vous invite à dl la vidéo que j'ai mis plus haut, vous allez redécouvrir le trailer grace à elle
Sinon pas mal les autres tofs, dommage qu'elle soit si petite mais ça me donne encore plus envie de voir cette putain de vidéo ! bordel Nintendo c'est pas la presse qui achètera vos jeux ! c'est nous !
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ca dlLiquidSnake a écrit :C'est pas possible, ce jeu c'est ma plus grosse claque depuis OOT j'arrive pas à m'en remettre. J'adore TWW qui est un trés grand jeu mais quand je vois ce nouveau Zelda je ressens ce qu'aucun autre soft n'a jamais réussi à m'insufler.
Sinon pas mal les autres tofs, dommage qu'elle soit si petite mais ça me donne encore plus envie de voir cette putain de vidéo ! bordel Nintendo c'est pas la presse qui achètera vos jeux ! c'est nous !
En tout cas je vous invite à dl la vidéo que j'ai mis plus haut, vous allez redécouvrir le trailer grace à elle

juste ajouter que pour une grande partie des joueurs, ils basent leurs opinions (s'ils vont acheter un jeu ou non) sur ce que dit la presse alors forcément, nintendo tient à les imopressionner (ign et cie)

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Super ta vidéo LiquidSnake !!! J'avais l'impression que les gens n'avaient pas trop crier, mais là on voit que c'était le contraire ! Ca fait plaisir à voir ! =)
Sinon pour les screens de ND, mystère °_°. Chez moi la seconde série est super sombre, mais si j'éclaircis sous photoshop on voit Link sur le cheval "dans" une rivière.
Sinon pour les screens de ND, mystère °_°. Chez moi la seconde série est super sombre, mais si j'éclaircis sous photoshop on voit Link sur le cheval "dans" une rivière.
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Tant qu'ils sont pas sûrs que c'est Link, il se retienne, et puis quand on le voit, c'est l'explosion ! Je me souviens que je l'avais entendu pendant la conférence, mais c'était pas fort du tout, j'étais un peu déçu. Cette vidéo rend mieux justice au phénomène ^^.O.P HxH a écrit :Ouais grave les gens deviennent ouf face à la vidéo, et ça m'a rendu ouf aussi ^^rom vat a écrit :Super ta vidéo LiquidSnake !!! J'avais l'impression que les gens n'avaient pas trop crier, mais là on voit que c'était le contraire ! Ca fait plaisir à voir ! =)
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Ouais grave, mais moi j'ai ressenti pareil qu'eux, au début je me dis "tiens il est pas en cell là ? Bizarre...hein Link on dirais qu'il est différent ? HOOOOOOOOOOO LINK !!!!!!!!!! POWA!!!!!!!!!!! *emotion*"rom vat a écrit :Tant qu'ils sont pas sûrs que c'est Link, il se retienne, et puis quand on le voit, c'est l'explosion ! Je me souviens que je l'avais entendu pendant la conférence, mais c'était pas fort du tout, j'étais un peu déçu. Cette vidéo rend mieux justice au phénomène ^^.O.P HxH a écrit :Ouais grave les gens deviennent ouf face à la vidéo, et ça m'a rendu ouf aussi ^^rom vat a écrit :Super ta vidéo LiquidSnake !!! J'avais l'impression que les gens n'avaient pas trop crier, mais là on voit que c'était le contraire ! Ca fait plaisir à voir ! =)
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Je savais que la vidéo avait eu du succés mais je ne pensais pas que c'était l'hystérie à ce point ! je pense pas que parmi les grands jeux attendus un seul n'est provoqué ne serait ce que la moitié de l'entousiasme que ce Zelda a procuré.
Nintendo a vraiment fait trés fort.
Quand je l'ai maté pour la première j'ai eu la chaire de poules quand j'ai entendu les cris, j'aurais été dans le public j'aurais autant gueulé que les autres. C'est hallucinant de voir à quel point les gens peuvent aimer Zelda, aucun jeu ne provoque autant d'intéret.
Nintendo a vraiment fait trés fort.
Quand je l'ai maté pour la première j'ai eu la chaire de poules quand j'ai entendu les cris, j'aurais été dans le public j'aurais autant gueulé que les autres. C'est hallucinant de voir à quel point les gens peuvent aimer Zelda, aucun jeu ne provoque autant d'intéret.
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La ou me rassure cette vidéo aussi, c'est que dans la video de la conférence, on avait l'impression que Miyamoto avait fait un bide et qu'on avait poussé a applaudire
Mais en fait c'est juste qu'ils avaient coupé les applaudissement pour le trailer, parceque quand ils voient shiggy ils sont toujours en pleine folie
Mais en fait c'est juste qu'ils avaient coupé les applaudissement pour le trailer, parceque quand ils voient shiggy ils sont toujours en pleine folie

ハァ~ッハッハッハッハッ!!!!
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c normal si la vidéo est..."à l'envers"?
Sinon je ne m'étais pas rendu compte à quel point les gens criaient !!
Mais je pense que c'est plutôt les journalistes de la presse du jeux vidéo qui adore Zelda. Si vous en voulez la preuve, regardé tous les tests de TWW et vous y verrez des 20/20, 40/40 ou des 9.8/10
Sinon je ne m'étais pas rendu compte à quel point les gens criaient !!
Mais je pense que c'est plutôt les journalistes de la presse du jeux vidéo qui adore Zelda. Si vous en voulez la preuve, regardé tous les tests de TWW et vous y verrez des 20/20, 40/40 ou des 9.8/10












- LiquidSnake
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IGN commente le trailer inédit qui a été dévoiler en exclusivité à la presse.
May 14, 2004 - It's the last day of the Electronics Entertainment Expo 2004. Just a couple of hours left until the event shuts its doors and the construction crews begin to disassemble the glitzy displays by hundreds of publishers and developers. And -- sitting in a small, white room behind closed doors at Nintendo's booth -- we can hardly contain ourselves. After much pestering, the company has agreed to demo to us the much talked about (but never shown) extended Legend of Zelda GameCube trailer, which runs almost two and a half minutes in length (as opposed to the publicly released one, at about a minute).
There are no cameras or microphones allowed. A Nintendo representative inserts one of only three existing DVDs (all tracked by producers Shigeru Miyamoto and Eiji Aonuma themselves) with the extended footage on them. The video begins to play and we watch, amazed. When it's all over, we ask to watch it again. And then one more time. And another time still. The extended cut, which shows off never-before-seen areas in the game as well as more of Link's abilities, only reinforces our previous opinion of the anticipated action-adventure. It is, put simply, totally kick ass.
The trailer opens on the red-hued sky, clouds swimming by in the distance, the sun shimmering with a real-time heat warp effect, as mounted riders approach from the horizon. They're Bokoblins and there appear to be about 25 of them. Some are on foot and others are riding boars -- two per beast. And these aren't of the pink, cel-shaded type, either. They look mean. The camera pans by and we can see their horned heads and their red eyes. They look ready for war. And that, it seems, is exactly where they're going. Suddenly they all charge ahead, the riders galloping and the on-foot soldiers ferociously wobbling. The animation is fluid and realistic.
Original orchestrated music plays -- entirely different from the music in the publicly released trailers. It sounds Zelda-like, but it's nothing we've heard before. It could be part of the game's score. Naturally, it sounds great.
The scene cuts to Link as he rides away from a castle on horseback. He looks fantastic. As he races away, the camera pans over and shoots the hero from a downward position, showing the sky in the background. It's dark outside. It's clear that there will be a detailed day and night system in the game. Torches flicker by on the sides. Stars shine in the background and the moon hangs over everything, illuminating it.
Another location. Link could be in the Lost Woods. The scene switches again and the hero sits atop his horse on a hill, rain pouring down all around him. It seems certain that the game will employ a deep weather system. A group of small, friendly dogs surround his horse, which may or may not be the legendary Epona, according to Eiji Aonuma.
Next, we catch our first real glimpse of the reported top-down view in dungeons. Link appears to explore a Fire Temple. Flames flank the perimeter of a room. The camera shoots the action from a ceiling viewpoint so that it's very easy to see much of the level. It flawlessly pans in for a close-up behind-the-back view when Link engages in battles and then changes dynamically again when he approaches an object. Very dynamic and polished view points. Link first walks across a metal walkway, suspended a few feet above the ground floor. As he pushes a stone block, we can see the subtle lighting and self-shadowing effects upon his face, the incredibly crisp and realistic texture skins that make up his costume, and the fluid animation that makes him move silky smooth. It even looks like his suit features some degree of real-time cloth physics, though it could just be solid animation. To top everything off, Link's shadow is projected around him. Gone are the days of circle shadows. Link also squares off with the same Moblin seen in the official trailer, as he slashes at the hulking beast, the creature's drool flies through the air.
A medley of scenes is unveiled. They show Link engaged in battle with a group of Lizalfos and the back-flips away from them with his sword in hand. The Lizalfos don't all look the same. We spotted one with a bone helmet and another one with shimmering steel armor plates on his head. Next, Link creeps through a forest slowly and a new type of creature falls from one of the trees -- an almost blob-like black creature with an animated, pulsating skin texture. The creature attempts to lash out at Link and the hero blocks the oncoming attack with a flick of his sword. It seems as though Link might be able to counter with his weapon when he's not using his shield. The forest is seen once in the middle of the day with light beams falling through the canopy and also at dusk, with fireflies whirring about in the air. A quick familiar sequence shows Link blocking fire arrows shot at him -- and some burning stray arrows actually stick in the trees around him. In the next scene, Link fights two characters at a time and a torch's heat shimmer warps the foreground. In the background, the classic Zelda clay pots, more torches and a large flaming metal bowl. Real-time lighting effects illuminate the characters' edges and sparks fly in all directions as their swords crash together.
Next, new footage of Link riding his horse. He walks it slowly. We can see the detail on the animal. Its reigns are modeled and animated. Link halts the horse, pulls back on the reigns and it rears on its legs. The maneuver pleases everyone watching. Link can also dismount his horse, which also looks great. In a related scene, Link races his horse ahead of trailing enemies. They ride boars and fire arrows after him. One of them swings a heavy looking morning star. Link holds out his sword horizontally and races onward. In the next sequence, Link rides around and chops enemies off their boars. He manages to knock an entire group from their animals by running through it with his sword slung out. A quick scene has Link on foot, facing at least four mounted boars speeding toward him.
Next cut. Link fights the giant fire boss, who towers tens of feet above the hero and is surrounded by lighting effects. The boss character is bound in chains, which are heated and dirty, and it uses them as a weapon. Next, Link stands from a ledge in a dungeon. He draws his sword and leaps down to the ground floor, his blade outstretched. He lands directly in front of an enemy, his sword crashing into it.
In the next cut, Link rides his horse through a lake, the water shimmering and reflecting realistically. He shoots fire arrows. And the two-minute presentation ends with the same money shot of Link posing that graced the publicly released trailer.
The entire display knocked our socks off. The Legend of Zelda's new look shook E3 and after seeing more elements of the game in motion we're convinced that it's going to take the franchise to new heights, inside and out.
2005, where are you?
http://cube.ign.com/articles/515/515922 ... ?fromint=1
De ce que j'en ai compris IGN a trouvé le jeu fantastique, ils ne cessent de complimenter la qualité de la modélisation de Link, la magnifique animation et apparement le tout aurait été présenter avec une musique inédit dans la saga.
L'E3 n'est pas fini, il faut absolument que l'on voit cette putain de vidéo !
May 14, 2004 - It's the last day of the Electronics Entertainment Expo 2004. Just a couple of hours left until the event shuts its doors and the construction crews begin to disassemble the glitzy displays by hundreds of publishers and developers. And -- sitting in a small, white room behind closed doors at Nintendo's booth -- we can hardly contain ourselves. After much pestering, the company has agreed to demo to us the much talked about (but never shown) extended Legend of Zelda GameCube trailer, which runs almost two and a half minutes in length (as opposed to the publicly released one, at about a minute).
There are no cameras or microphones allowed. A Nintendo representative inserts one of only three existing DVDs (all tracked by producers Shigeru Miyamoto and Eiji Aonuma themselves) with the extended footage on them. The video begins to play and we watch, amazed. When it's all over, we ask to watch it again. And then one more time. And another time still. The extended cut, which shows off never-before-seen areas in the game as well as more of Link's abilities, only reinforces our previous opinion of the anticipated action-adventure. It is, put simply, totally kick ass.
The trailer opens on the red-hued sky, clouds swimming by in the distance, the sun shimmering with a real-time heat warp effect, as mounted riders approach from the horizon. They're Bokoblins and there appear to be about 25 of them. Some are on foot and others are riding boars -- two per beast. And these aren't of the pink, cel-shaded type, either. They look mean. The camera pans by and we can see their horned heads and their red eyes. They look ready for war. And that, it seems, is exactly where they're going. Suddenly they all charge ahead, the riders galloping and the on-foot soldiers ferociously wobbling. The animation is fluid and realistic.
Original orchestrated music plays -- entirely different from the music in the publicly released trailers. It sounds Zelda-like, but it's nothing we've heard before. It could be part of the game's score. Naturally, it sounds great.
The scene cuts to Link as he rides away from a castle on horseback. He looks fantastic. As he races away, the camera pans over and shoots the hero from a downward position, showing the sky in the background. It's dark outside. It's clear that there will be a detailed day and night system in the game. Torches flicker by on the sides. Stars shine in the background and the moon hangs over everything, illuminating it.
Another location. Link could be in the Lost Woods. The scene switches again and the hero sits atop his horse on a hill, rain pouring down all around him. It seems certain that the game will employ a deep weather system. A group of small, friendly dogs surround his horse, which may or may not be the legendary Epona, according to Eiji Aonuma.
Next, we catch our first real glimpse of the reported top-down view in dungeons. Link appears to explore a Fire Temple. Flames flank the perimeter of a room. The camera shoots the action from a ceiling viewpoint so that it's very easy to see much of the level. It flawlessly pans in for a close-up behind-the-back view when Link engages in battles and then changes dynamically again when he approaches an object. Very dynamic and polished view points. Link first walks across a metal walkway, suspended a few feet above the ground floor. As he pushes a stone block, we can see the subtle lighting and self-shadowing effects upon his face, the incredibly crisp and realistic texture skins that make up his costume, and the fluid animation that makes him move silky smooth. It even looks like his suit features some degree of real-time cloth physics, though it could just be solid animation. To top everything off, Link's shadow is projected around him. Gone are the days of circle shadows. Link also squares off with the same Moblin seen in the official trailer, as he slashes at the hulking beast, the creature's drool flies through the air.
A medley of scenes is unveiled. They show Link engaged in battle with a group of Lizalfos and the back-flips away from them with his sword in hand. The Lizalfos don't all look the same. We spotted one with a bone helmet and another one with shimmering steel armor plates on his head. Next, Link creeps through a forest slowly and a new type of creature falls from one of the trees -- an almost blob-like black creature with an animated, pulsating skin texture. The creature attempts to lash out at Link and the hero blocks the oncoming attack with a flick of his sword. It seems as though Link might be able to counter with his weapon when he's not using his shield. The forest is seen once in the middle of the day with light beams falling through the canopy and also at dusk, with fireflies whirring about in the air. A quick familiar sequence shows Link blocking fire arrows shot at him -- and some burning stray arrows actually stick in the trees around him. In the next scene, Link fights two characters at a time and a torch's heat shimmer warps the foreground. In the background, the classic Zelda clay pots, more torches and a large flaming metal bowl. Real-time lighting effects illuminate the characters' edges and sparks fly in all directions as their swords crash together.
Next, new footage of Link riding his horse. He walks it slowly. We can see the detail on the animal. Its reigns are modeled and animated. Link halts the horse, pulls back on the reigns and it rears on its legs. The maneuver pleases everyone watching. Link can also dismount his horse, which also looks great. In a related scene, Link races his horse ahead of trailing enemies. They ride boars and fire arrows after him. One of them swings a heavy looking morning star. Link holds out his sword horizontally and races onward. In the next sequence, Link rides around and chops enemies off their boars. He manages to knock an entire group from their animals by running through it with his sword slung out. A quick scene has Link on foot, facing at least four mounted boars speeding toward him.
Next cut. Link fights the giant fire boss, who towers tens of feet above the hero and is surrounded by lighting effects. The boss character is bound in chains, which are heated and dirty, and it uses them as a weapon. Next, Link stands from a ledge in a dungeon. He draws his sword and leaps down to the ground floor, his blade outstretched. He lands directly in front of an enemy, his sword crashing into it.
In the next cut, Link rides his horse through a lake, the water shimmering and reflecting realistically. He shoots fire arrows. And the two-minute presentation ends with the same money shot of Link posing that graced the publicly released trailer.
The entire display knocked our socks off. The Legend of Zelda's new look shook E3 and after seeing more elements of the game in motion we're convinced that it's going to take the franchise to new heights, inside and out.
2005, where are you?
http://cube.ign.com/articles/515/515922 ... ?fromint=1
De ce que j'en ai compris IGN a trouvé le jeu fantastique, ils ne cessent de complimenter la qualité de la modélisation de Link, la magnifique animation et apparement le tout aurait été présenter avec une musique inédit dans la saga.
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