How do you think the Banjo hardcore will react to the changes?
Mayles: I think the generation of players that have played Banjo before are probably going to be shocked to start with. They're probably going to look at it and say, 'Hang on a sec, this isn't the Banjo I was expecting. What have you done? You've ruined it!'
But then hopefully, in a very short space of time, they'll be able to see what we've done and like it. You're never going to be able to change people's opinions of the old games and how they felt at the time. Obviously you're going to get a certain amount of rose-tinted glasses looking back on the old game being this wonderful masterpiece and nothing was ever wrong with it.
A lot of people who are going to be interested in Banjo 3 will be fans of the original. But a lot won't have heard of Banjo. Obviously you don't want this just to sell to the Banjo fans...?
Mayles: Oh no, certainly not. Our fan base will only shrink in time, it doesn't increase. Obviously we have to appeal to new fans. It's difficult. You look back for tradition's sake and put stuff in there that'll appeal to old fans, but I think it's more important to have an eye on the future. We could quite easily have churned out a very shiny, high-polygon traditional Banjo game, but that wouldn't have attracted too many new fans to be honest. I think a lot of the current Xbox players, or people that are considering buying an Xbox, would love to then say, "Oh, it's just more of the same. Galaxy is better, blah blah blah".
Il faut laisser sa chance à ce nouveau Banjo, on sait que Rare est en baisse de vitesse constante depuis la séparation avec Nintendo, il n'empêche que c'est plutôt sympa de tenter une nouvelle expérience de jeu avec les véhicules, même si les concepteurs montrent bien que ça sera seulement une partie du jeu. Après faut voir si ça se joue bien, il va falloir attendre quelques semaines pour en savoir plus.
Genre, les dev derrière ce banjo3 sont les memes que pour le premier. Rare époque 64 n'existe plus, les fondateurs se sont cassés, les équipes ont changées, bref Rare est mort, mais il bouge encore...
En plus d'être déçu de voir la plate-forme passer au second plan dans le gameplay, la date de sortie pour fin 2008 me paraît un peu trop juste
À propos du design de Banjo, c'est pas particulièrement laid mais ca colle juste pas au design de l'univers de cet épisode, c'est ça qui fait qu'on remarque tellement le look de Banjo.
IGN
ces mecs s'enflamment tellement pour rien. Leurs previews sont juste faites pour faire bander les gens pour qu'au final ils trouvent le jeu bof. Stout naze quoi. Vaut mieux attendre l'avis de médias plus sérieux ou simplement les tests.
[mod="shyguy "]Pour les visiteurs occasionnels, je rappelle que les images de plus de 700 pixels de largeur sont soit redimensionnées (choix 1, cliquable pour l'image originale) soit mises sous balises hide (choix 2) [/mod]
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