bah en meme temps avec les JO c etait difficile de faire autre chose
un RPG?
"tududutu Mario gagne +105exp 100M haies "
ou un jeu avec une super histoire
"Eggman et Bowser ont volé les medailles du comité olympique, mario,sonic et leurs amis doivent remporter toutes les epreuves pour recuperer les medailles ( que bowser et eggman seront obligé de donner au lieu de les garder pour leur geule sinon sa serait pas drole ( pis sa servirait a rien de jouer ( et sa serait moche ))) "
des rebondissements
"Oh non !! Shadow a volé la medaille d or de laure manaudou vite toad va faire le 100m crawl pour la recuperer "
gné a écrit :bah en meme temps avec les JO c etait difficile de faire autre chose
un RPG?
"tududutu Mario gagne +105exp 100M haies "
Tu en rigoles mais c'est courant au japon des jeux de sport avec un contexte RPG.
Jikkyou World League Soccer 2000 (ISS 2000 chez nous) avait un mode RPG.
Et y'avait aussi un jeu d'athlétisme de Konami sur GBC je crois qui avait aussi un principe RPG où tu gères tes journées, ton entrainement, etc pour faire évoluer ton perso.
Dernière modification par ClitoriX 2 le 29 mars 2007 18:30, modifié 1 fois.
nano a écrit :Et y'avait aussi un jeu d'athlétisme de Konami sur GBC je crois qui avait aussi un principe RPG où tu gères tes journées, ton entrainement, etc pour faire évoluer ton perso.
J'espere bien que y'aura pas ce genre de saloperies, je veux pas faire joujou avec des chiffres, et je veux pas mieux jouer parceque mon perso a de meilleurs stats Ca salope completement l'equilibre des jeux ses saloperies de merdouilles RPG-esque, déjà que les gens s'interessent plus aux ventes des jeux qu'aux jeux eux même, si en plus les jeux ne sont plus que des chiffres
Par Phil Lamb, Sega Product Manager et Andrew Wooden a écrit :
We can win Xmas sales race, says Sega Andrew Wooden Today, 11:20am
Publisher says upcoming Mario & Sonic title could become Christmas number one
Sega believes that its marketing campaign for Mario and Sonic at the Olympic Games could help it scoop the Christmas number one.
Speaking to MCV, Sega product manager Phil Lamb said: “This will be a leading title at Christmas. We have fully set our sights on it being the number one Wii title but are confident that this title has the potential to also achieve the top slot in the All Formats chart too.”
Sega claims the title represents the next step on from the massively successful Wii Sports, and has put in place what it describes at its “biggest ever and widest reaching media campaigns,” – which it hopes will ensure it achieves its goals.
“As sports titles go, Wii Sports was really just the tip of the iceberg,” continued Lamb. “Mario and Sonic goes way below the surface. We’ll be following Nintendo’s lead and ensuring that we are effectively hitting that universal audience of five to 95 year-olds from as many angles as possible. TV will take the lead with a massive campaign running from launch through to the new year.”
Venant de Sega, je sais pas s'il faut être confiant ou rire d'avance .
Me_Marcadet a écrit :Jeu qui pue comfirmé :
another studio is actively working on the project. The company is Tose
La barre des 5 millions a été officiellement dépassée. Les JO arrivent bientôt et ils espèrent donc en vendre encore bien plus.
Ils précisent aussi que ce n'est pas pour autant qu'ils vont changer quoi que ce soit dans la gestion de leurs ressources entre plateforme (comprendre qu'ils ne comptent pas délaisser la PS3 ou la 360 au profit de la Wii).
Mario & Sonic at the Olympic Games for Wii and DS has sold five million copies, but another collaboration between the two iconic characters is still up in the air, Sega tells Next-Gen.
Mario and Sonic together in the first place took so long, every decade, to make that happen," Sega of America COO and president Simon Jeffery said in a phone interview. "So I think rushing into any other collaboration is not going to happen. It's going to be fairly calculated."
Launched on November 6, the game is developed by Sega and features popular videogame characters from both Sonic's and Mario's universes, such as Tails, Knuckles, Luigi and Yoshi. Sega published the game in the West, while Nintendo published the game in Japan. The game is licensed through a worldwide partnership with International Sports Media, the interactive entertainment licensee of the International Olympic Committee.
The game has rocketed off of the blocks since its debut, topping sales charts both in the US and abroad. And while 5 million copies is a major milestone, Sega is expecting to sell even more.
"There have only been three months so far and the Olympics themselves are another four months away," Jeffery said. "We're expecting to sell quite a few million more globally, hopefully between now and the end of this year."
He added, "This reinforces what we've firmly believed--that there is a huge opportunity on the Wii and the DS to get some breakout hits, especially exploiting our intellectual properties. We're not going to be shifting our focus any, though. We're still going to be focusing on hardcore games on PlayStation 3 and Xbox 360, too, and really all kinds of stuff on Wii."