Ne pas la laisser tomber je suis d'accord mais la surexploiter, je pense que c'est une grosse connerie. Déjà un GH par an c'est amplement suffisant, là ils vont tout simplement tuer la licence.
Electronic Gaming Monthly’s Editor-in-Chief Dan “Shoe” Hsu has an interesting editorial in the latest edition of his magazine. The bulk of Hsu’s column deals with topics familiar to VGMWatch.com readers: publishers bullying game publications; overly positive previews; and editorial integrity. In fact, Hsu himself has covered these issues in past columns before. However, what makes his latest editorial unique is what he’s always shied away from doing in the past: it names names.
According to Hsu, Midway’s Mortal Kombat development team, Sony’s sports game division, and Ubisoft have all allegedly banned EGM from further coverage of their products. The reason: Apparently, they didn’t take too kindly to EGM’s review coverage of their games. Still, Hsu maintains that EGM “won’t treat these products or companies any differently.” We have yet to confirm these allegations with the publishers mentioned. However, if the editorial’s claims are accurate, VGMWatch.com is certainly disappointed with these publishers’ behavior. As corporations, publishers have every right to ban any publication they want for poor coverage. But that doesn’t make it right. Gamers should feel disrespected as well.
Il fallait donner une note de 12/10 à AC stou et ils auraient pas ubi à dos .
Chat-Minou a écrit :Ne pas la laisser tomber je suis d'accord mais la surexploiter, je pense que c'est une grosse connerie. Déjà un GH par an c'est amplement suffisant, là ils vont tout simplement tuer la licence.
J'ai pas dit le contraire, mais tant que y'a des fans qui achêteront 50 versions différentes, certains éditeurs continueront (c'est valable pour toutes les licenses populaires)
Dernière modification par ClitoriX 2 le 09 janv. 2008 22:54, modifié 1 fois.
Après, je sais pas ce que ça donnera mais j'ai surtout dit gogo en ayant en tête des cas comme des années où il y a eu 3 fifa en quelques mois, qui étaient presque identiques (dont certains qui avaient moins de contenu que l'édition qui précédait)
Après, je sais pas ce que ça donnera mais j'ai surtout dit gogo en ayant en tête des cas comme des années où il y a eu 3 fifa en quelques mois, qui étaient presque identiques (dont certains qui avaient moins de contenu que l'édition qui précédait)
Ok.
Il y a des insultes que je ne supporte pas, mais je ne vais pas me prendre la tête sur le forum pour ça.
Dernière modification par Urd le 09 janv. 2008 22:56, modifié 1 fois.
Chat-Minou a écrit :Ne pas la laisser tomber je suis d'accord mais la surexploiter, je pense que c'est une grosse connerie. Déjà un GH par an c'est amplement suffisant, là ils vont tout simplement tuer la licence.
tuer la license ?
C'est pas un mario bros. Un jeu de musique, plus il a de chansons et de versions, mieux c'est. Des singstars, doit y'en avoir autant qui sortent par an et ca a pas tué la licence, bien au contraire.
Mouais, à voir ...
Me concernant, si ils se mettent à sortir X versions/an au prix fort, c'est même plus la peine, il n'y aura plus de saveur. Surtout si ils rajoutent à chaque fois des trucs inutiles comme les Boss Battle, qui servent à rien, ou des sous-versions daubesques comme ça avait été le cas avec Rocks the 80s.
Non mais l'intérêt c'est d'avoir à chaque fois de nouvelles ziks, et y'a fort à parier que y'aura le jeu vendu sans la guitare du coup, t'achèteras un pack de nouvelles chansons avec des modes en plus.
Si tu te contentes de celles du jeu original ben alors t'en as rien à foutre, mais ça intéresse des gens d'avoir de nouveaux titres sur lesquels jouer. Je vois pas ce qu'il y a de mal là dedans.
Tu préfèrerais qu'ils fassent des petits pack de chansons sur à acheter online ce qui fait que certes tu auras les chansons ? Mais tu vas peut être louper des petits modes ou ajouts sympas. :/
Le truc c'est que ce serait bien qu'ils donnent la possibilité de payer ces chansons là en ligne.
D'ailleurs en parlant de jeux musicaux, faut que je pense à commander mon singstar
C'est clair que je préfererais nettement plus payer des packs de chansons car si c'est pour se retrouver avec des nouveaux modes de jeu à la con, je ne vois pas l'intérêt. Après si ils améliorent le gameplay comme pour le 2 avec les hammer on et puller off, je suis preneur mais si c'est pour avoir des Boss Battle ou des trucs inutiles du style, ben voila quoi.
Poison Pink
About 15 hours per protag
100 hours to do it as
* Dark atmosphere feels good
* Main characters have seperate stories; playable at least three times
* Don't get the whole story by one clear
・やりこみ要素がギッチリ詰まった内容
* A bit tough for new players, especially as bosses run away if you take too long
* Fun to develop own strategies
* Don't beat the demons, and you can do less in town. Eventually there's no return
* Single plays are short but there's a lot of forks
* Not really innovative, but delivers on what it promises
* Hard to see some info, hard to change skills and gear. Interface is ehh
NEWS
Mario Kart Wii (Wii/Nintendo/4-10)
* Bikes in cup mode
* Bikes have special actions like "wheelie"
* 16 remake and new courses
* Wi-fi 12 players
* Play as Mii
Courses.
NEW:
"Mushroom Cup"
Luigi Circuit
Moo Moo Country
Mushroom Canyon
Toad Factory
"Flower Cup"
Mario Circuit - Figure-8 with underpass
Coconuts Mall
DK Snowboard Cross
Wario Mines
OLD:
"Shell Cup"
GC Peach Beach
DS Yoshi Falls
SFC Ghost Swamp 2
64 Mario Circuit
"Banana Cup"
64 Sherbert Land
GBA Hey Ho Beach
DS Monty Town
GC Waluigi Stadium
Everyone's Common Sense TV (Wii/Nintendo/3-6)
* Like playing along with a TV quiz show, a training software centering on common knowledge.
* From cuisine and business manners to hobbies and trivia, a wide variety of questions
* Wi-Fi Connect automattically DLs new questions
Street Fighter 4(ARC/Capcom/summer '08)
* Chun Li, Zangief, Blanka, Guile, Dalsim, E. Honda
Ono interview:
* Saving Attack:
Doesn't want it to be thought up like a critical hit
Differest from SF3 series blocking, in SF4 the spice is in the attack
* Ultra Combo
Even bigger fireworks than a super combo
Let's Make a Pro Baseball Team (DS/Sega/spring '08)
* 10 years = 1 cycle
* Some events only show up on replays
* After first play, can select one of two options:
A: Keep money, skills, team
B: Can draft all the special players first year
* Skills and parts from shops can combine to special original skills
ENGLISH OF THE DEAD (DS/Sega/spring '08)
* Action game where you defeat hordes of zombies with the power of English
* Zombies spew Japanese, and you write the English translation in on the touchscreen
* 6 stages
* Training, Auto Listening modes
Our Video Game Exam(DS/BanNam/2008)
* Medley mode where you can randomly play what you've cleared
*"Win Her Heart!" includes Chihaya graphics
New Motifs:
* Splatterhouse
* Dragon Spirit
* Family Jockey
* Namco Classics 2
Soma Bringer (DS/Nintendo/2-28)
* CORRECTION: With enough systems and carts, up to three people can play the single-player scenarios, at whatever point the host is.
* Can trade items in coop
* Ahaha wow I need to not eat and translate at the same time Profiles of four ENEMIES: Adonis, Fedelta, Ambition, Gude
* Early orders get a mini-soundtrack
Nomura interview
* At FF7 design period, they were undecisive about how spiky to make Cloud's hair
* Would be happy with FF illustrations done only by Amano
* Likes to draw with just a sharp pencil
* Before finally deciding on a type, there were other Lightnings and friends
* Lightning has goat legs
* Lightning isn't sweet
* Lightning is shadowy
* Lightning doesn't cry
* Aya is a bid more rounded than Lightning
* Versus 13 heroes' clothes will probably be revised
* Buys games based on Famitsu reviews