peut etre qu'ils peuvent vraiment pas mettre :
- une batterie (pile rechargeable pour notre ami martinus)
- capteur sans fil
- un systeme gyroscopique
- 2 moteurs pour la vibration
dans la manette.
Le design du pad n'est pas le meme que celui de la wii, il y a plus de boutons et 2 sticks.
Je sais que sony sont des gros fdp qui mentent tjs pour cacher leur misere, mais en y reflechissant, c'est peut etre tout simplement vrai.
EDIT:
D'apres les premiers Hands on, le pad est vraiment tres bons.
What stands out the most about Warhawk is how comfortable and smooth the controls feel. I didn’t even notice that I was weaving through mountains and avoiding obstacles. Moves that would require precision work with an analog stick can be pulled off effortlessly with the PS3 controller.
At the bottom of the demo booth, there was an indication that the game was 30% complete. Based on the level I played it feels like very complete and completely bug and glitch free. Incog has always had a knack for making games with exceptional controls, and Warhawk looks like it won’t disappoint.
http://scifibrain.ign.com/index.php?opt ... ew&id=2894
Et ce n'est pas le seul article qui loue la qualité du pad.
Sony a peut etre copié, cay des maychamp pa bo. Mais c'est quand meme cool d'avoir ce genre de chose avec la puissance de la ps3.
REDIT:
Et un commentaire d'un gars sur GAF qui n'est pas un sony fanboy (il a un avatar Wii)
Holy crap, Warhawk is fantastic.
I may even go so far as to say, with that particular game, the motion senseing works better than the Wii games I've played ::duck::
It just doesn't spaz out at all that I've seen, and it senses exaggerated movement and quick twiches without flipping out on you, which the Wiimote did a lot.
Good job on that one, Sony.
Je pense que sony a vraiment bien pensé son truc et que ca sera vraiment interessant pour certains types de jeux comme les simulation aeriennes.