[Wii] Boom Blox, par TA MERE LOL
Publié : 06 févr. 2008 23:06
Le communiqué officiel :
- Jeu solo, en coopération ou en versus (multi à 4).
- Un jeu parfait pour la Wiimote (d'après eux hein)
- 300 puzzles/énigmes dans 4 environnements différents : Tiki, Médiéval, Frontière et Hanté. Chaque level et modifiable dans le mode création en utilisant des trucs débloqués en jouant (dont des blocs ou des personnages) mais les joueurs pourront aussi créer ce qu'ils veulent et se servir des niveaux créés sur le wiiconnect pour poser des défis à d'autres joueurs.
- Full real-time physics model d'après Louis Castle. Steven aurait pensé à ce jeu dès la première fois où il a joué à la wii (c'est un joueur
). Il pense que ce jeu peut plaire à tout âge et donc à toute la famille.
- Développé par EA Los Angeles
Les images :


D'autres images chez gamekult :
http://www.gamekult.com/images/J000087307/
La news de Gamekult :EA has announced that BOOM BLOX, the first game developed in collaboration between EA and director and producer Steven Spielberg, is set for a May 2008 release for Nintendo Wii. This high-energy game features more than 300 levels, a cast of more than thirty wacky characters, and an easy-to-use in-game editor that allows players to express their creativity.
“I am a gamer myself, and I really wanted to create a video game that I could play with my kids,” said Steven Spielberg. “BOOM BLOX features an enormous amount of fun challenges and cool scenarios for your kids to solve or for you to master together.”
Fun for kids and the entire family, BOOM BLOX offers action-packed interactive activities that takes Wii play to a new level of creativity and fun with single player, co-op, and versus gameplay. Players can experience the visceral gameplay - perfectly suited for the Wii’s interactive motion-sensitive controls - through brain-twisting challenges. They can interact with entertaining characters such as the block-laying chickens or baseball-throwing monkeys across four themed environments - Tiki, Medieval, Frontier, and Haunted. Additionally, players can remix any level of the game in Create Mode using props, blocks, or characters that have been unlocked during the game. Players can also virtually build anything they can dream up. Plus, their designs can then be shared with friends or used to challenge others to solve their newly created puzzle via WiiConnect24.
"We developed BOOM BLOX with endless combinations of gameplay in mind,” explains Louis Castle, executive producer. “With over three hundred levels, built upon a full real-time physics model, your experience can be as easy or difficult as you want it to be - there really is something for everyone to enjoy.”
“My inspiration for this game came while I was playing the Wii for the first time,” added Spielberg. “From the initial concept to what the game is today, it’s always been built around the innovations the Wii brings to playing games. BOOM BLOX plays on the enjoyment of building and knocking down blocks, something that can appeal innately to kids and adults of all ages.”
BOOM BLOX is also in production for mobile phones and will be widely available this Spring. The mobile version puts innovative BOOM BLOX gameplay on phones everywhere -- delivering engaging, fun, and groundbreaking action. For the first time in a mobile game, players will be able to create custom levels and share them with their friends directly from the phone, enjoying a rich, interactive community experience.
Developed at EA Los Angeles, BOOM BLOX has not yet been rated by the ESRB and PEGI.
Autre infos que je rajoute car GK c'est trop succin :L'implication de Steven Spielberg dans un projet de jeu vidéo prend peu à peu forme : Electronic Arts diffuse ces premières images de Boom Blox, le puzzle game chapeauté - nous dit-on - par le réalisateur de E.T. On apprend que ce titre développé pour la Wii et la téléphonie mobile, pensé dans une optique d'accessibilité, proposera plus de 300 énigmes, un mode multijoueur à quatre, ainsi qu'un éditeur de niveau pour assurer la durée de vie de la chose. On aura le temps de découvrir Boom Blox dans les prochains mois, le jeu n'étant prévu que pour mai aux Etats-Unis.
- Jeu solo, en coopération ou en versus (multi à 4).
- Un jeu parfait pour la Wiimote (d'après eux hein)
- 300 puzzles/énigmes dans 4 environnements différents : Tiki, Médiéval, Frontière et Hanté. Chaque level et modifiable dans le mode création en utilisant des trucs débloqués en jouant (dont des blocs ou des personnages) mais les joueurs pourront aussi créer ce qu'ils veulent et se servir des niveaux créés sur le wiiconnect pour poser des défis à d'autres joueurs.
- Full real-time physics model d'après Louis Castle. Steven aurait pensé à ce jeu dès la première fois où il a joué à la wii (c'est un joueur

- Développé par EA Los Angeles
Les images :




D'autres images chez gamekult :
http://www.gamekult.com/images/J000087307/