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Publié : 02 nov. 2006 02:33
par ClitoriX 2
Pharaoh a écrit :Je n'ai pas fait attention à Tingle ?_? Je pensais pas qu'il était là.

Je trouve que y'a un certain mauvais goût, enfin quelque chose d'un peu ridicule dans le "wolf Link" justement, ça a pas l'air de coller du tout avec l'ambiance du jeu :o Et y'a quelques persos qui ont des sales tronches.

Ca s'arrête là, parce que le reste a l'air énorme.

Au fait, je suis pas super à la page, mais y'a des commentaires sur les villages, la conversation des gens qu'on rencontre, les quêtes annexes ? (Je sais que les testeurs ont pas joué 50 heures non plus, mais ils ont quand même dû aller dans un village :oscar:)
C'est confimé pour les quêtes annexes (exemple: retrouver des enfants kidnappés en parcourant les montagnes en utilisant l'odorat de link loup)

pour Tingle apparemment d'après parish de 1up il est là..............

Publié : 02 nov. 2006 13:28
par Adc06
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KqUqxVKd5q0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KqUqxVKd5q0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>

:op: :op: :op: :op: :op: :op:

Publié : 02 nov. 2006 13:58
par LinkH
La transformation de fou 8O

Je loooooove :oops:

Publié : 02 nov. 2006 14:04
par Raiden
>< merde le con que je suis, y'a plein de spoil dans la vidéo :mad:

Publié : 02 nov. 2006 14:37
par agent069
Ouais y'a pleins de spolier, ca sera bien soit de mettre un lien, soit un gros avertissement spoilre ^^

Sinon, ouais, ca à l'air sympatique :lol:

Publié : 02 nov. 2006 14:39
par keo one
une autre vidéo sur introduction

http://us.wii.com/viewer_zelda.jsp?vid=8

Publié : 02 nov. 2006 14:51
par DarkKing
Pour toutes les vidéos, c'est ici :

http://www.jeux-france.com/blog128970_Blakguy

L'intro rox \o/ (tout rox en fait :bave:)

Publié : 02 nov. 2006 15:10
par rom vat
ZELDA IS TEH WOOT ! :bave:

Probabilité d'acheter une Wii pour Noël x 10 :oscar: (ça partait de bas très bas :nerd:)

Publié : 02 nov. 2006 16:01
par ClitoriX 2
Oh my god les choeurs de l'introduction. Je vais jouer mon gros fanboy mais aucun jeu n'arrive à la cheville de la magie de ce titre :mad:


EDIT: Link to the Farwest mdr :nerd: http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/in ... vie05.html

Publié : 02 nov. 2006 16:58
par Stomp
8O 8O 8O l'intro :bave: :bave: :bave:

les musiques dans la vidéo de ADC06, ce sont les musiques du jeu ?

Publié : 02 nov. 2006 19:05
par waru
L'intro fait super cheat faut arreter !
Falaise faite de rectangle decors de fond avec texture en mouse...
Les voix en midi aussi ils etaient pas obligé...
OK ca fait bien penser à OoT mais c'est tout !

Par contre le trailer en lui même ca claque severe !

Publié : 02 nov. 2006 19:32
par Fry3k
waru a écrit :L'intro fait super cheat faut arreter !
Falaise faite de rectangle decors de fond avec texture en mouse...
Les voix en midi aussi ils etaient pas obligé...
Ouais, et moi ça me plait !

Publié : 02 nov. 2006 20:15
par Aya
xprz a écrit :Je vais jouer mon gros fanboy mais aucun jeu n'arrive à la cheville de la magie de ce titre :mad:
+300 000 (y)

Et cette plaine, mon dieu qu'elle paraît grande :bave:

[spoil]Et apparement d'après la fin du trailer l'excalibur aurait déménagé, elle ne se trouverait plus dans le temple du temps mais plutôt dans ce qui ressemblerait aux bois perdus[/spoil]

Publié : 02 nov. 2006 20:58
par DarkKing
L'intro me fait un peu penser à Shadow of the colossus. :coeur: __ :coeur: (ils ont de bonnes référénces chez Nintendo :bave:)

Ce Zelda va être monstrueux. :coeur: __ :coeur:

Publié : 02 nov. 2006 20:59
par Raiden
Sway a écrit :
xprz a écrit :Je vais jouer mon gros fanboy mais aucun jeu n'arrive à la cheville de la magie de ce titre :mad:
+300 000 (y)

Et cette plaine, mon dieu qu'elle paraît grande :bave:

[spoil]Et apparement d'après la fin du trailer l'excalibur aurait déménagé, elle ne se trouverait plus dans le temple du temps mais plutôt dans ce qui ressemblerait aux bois perdus[/spoil]
Sa se passe quand même 100 ans aprés OOT, et puis dans ALTP elle se trouve au même endroit.

Sinon l'intro me donne envie de gambader a cheval :oops:

Publié : 02 nov. 2006 21:13
par Jodiroga
[Message introuvable.]

Publié : 02 nov. 2006 21:15
par demeter
dark samourai a écrit :8O 8O 8O l'intro :bave: :bave: :bave:

les musiques dans la vidéo de ADC06, ce sont les musiques du jeu ?

C'est le théme principale de zelda twilight princesse, télechargeable ici :

http://www.jeux-france.com/downloads392 ... ncess.html

Publié : 02 nov. 2006 21:15
par Doomkiller
Jodiroga a écrit :L'intro m'a laissé de marbre :nerdhum:.
Normal, elle est très moyenne.

Publié : 02 nov. 2006 21:28
par Stomp
demeter a écrit :
dark samourai a écrit :8O 8O 8O l'intro :bave: :bave: :bave:

les musiques dans la vidéo de ADC06, ce sont les musiques du jeu ?

C'est le théme principale de zelda twilight princesse, télechargeable ici :

http://www.jeux-france.com/downloads392 ... ncess.html
merci :D
:break:

Publié : 02 nov. 2006 22:24
par ClitoriX 2
Comme tous les soirs, le post récapitulatif de la journée :D avec les petits trucs en sus du jour.


Des spoilers de NOE, attention, j'ai rien lu car il parait que ça parle de plein de trucs, mais je suppose que certains ici ne résisteront pas :P


Spoiler alert: the following article contains information on the gameplay and storyline in the first few hours of Twilight Princess.


[spoil]
Playing a new Zelda adventure for the first time is one of those rare, special moments in gaming; and they don't come any more special than The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Since it was revealed at E3 2004, fans have been clamouring to get their hands on Twilight Princess; savouring every titbit of info. Today, you've found yourself a feast!

Below you'll find the first part of our Twilight Princess hands-on impressions, based on the Wii version which hits shops on December 8. While we've yet to complete the game, we've seen enough to know that this Zelda will fulfil all your expectations - and then some!

New beginnings

Twilight Princess begins, appropriately, at dusk. As the day's light fades, the view pans down on a pond in a woodland glade. There sits Link listening to an older man explain how Link will be entrusted with delivering an important package tomorrow to Hyrule Castle.

The scene fades to the next day and we see Link's treehouse home in Ordon Village. A villager arrives and gives Link an urgent mission: round up the goats! Link isn't a hero yet; he's merely a farmhand.

We're now in control of Link for the first time. You move him around with the Nunchuk's Control Stick and press A and B on the Wii Remote to perform actions. Pressing C on the Nunchuk switches to first-person view and you can simply point the Wii Remote where you want to look. Locking onto items and enemies is handled by holding the Nunchuk's Z button.

We have no weapons yet, so all we can do is talk to people. As we walk through the village and chat to the locals we hear stories about mischievous monkeys causing trouble in the area. A young girl tells Link that his fishing rod is almost ready, so we make a mental note to come back later.

We find our horse Epona (you can change the name if you wish) being washed by a pretty girl about Link's age named Ilia. Growing nearby are reeds that you can pick; blow into them and you'll hear a familiar melody (Epona's Song from Ocarina of Time) which calls your horse to you.

The goat-herding minigame is a nice introduction to controlling Epona. You must round up the beasts by coaxing them into their pen and you can even make a cowboy-style 'Whoop!' by hitting A. After each goat is returned, 'Goat in!' humorously flashes on the screen.

When we're finished, we're in such a cowboy mood that we giddy-up Epona and make a daring leap over the fence, heading back to town. There we meet Ilia again but she spots an injury on Epona's leg and she chastises us for hurting the horse with our showjumping stunt. Link doesn't speak but from the look on his face, especially his emotive eyes, you can tell how foolish he's feeling at this moment. If you thought the cel-shaded Link from Wind Waker had lots of character, his new realistic look is even more expressive.

Lost and found

We head back to the village and pay a visit to the shop, where we see a nice Slingshot for sale. Problem is, the shopkeeper is too worried about her lost cat to sell anything today. We won't spoil how we found the missing moggy but we can tell you it involved a crazed monkey, a baby's basket, an eagle and a fish.

With the cat safely returned we can buy the Slingshot. Back at our treehouse we also find a wooden sword has been delivered by one of the villagers, so we try out both of our new weapons on a scarecrow outside. A group of local kids looks on, awestruck, and we already begin to feel a little bit more like a hero, even if our clothes are still those of a farmhand.

No sooner have we finished practising sword-slashing and Slingshot-aiming with the Wii Remote (which feels fast and very intuitive) than we're called into action. Some of the hero-wannabe kids have become lost in a cave after chasing another wild monkey inside, so we set off - picking up a lantern and some oil on the way from a friendly man with birds in his hair. How odd.

Inside the cave are Deku Babas (the man-eating plants seen in previous Zelda games). They look much more menacing than ever; their sharp fangs dripping with green goo. We creep through the tunnel, our lantern cutting through the shadows with its golden light.

Beyond the cave, past a poisonous swamp covered in a dark shadowy fog, we find the kids and bring them home. But we have little time to celebrate, as suddenly a horde of monsters crashes into the village and snatches Link's friend Ilia, leaving Link unconscious.

When we awake, the village is surrounded by a wall of darkness that looks almost alive. As we walk over to investigate, a huge hand reaches out of the blackness and pulls us in.

The dark side

In a dramatic cutscene Link struggles in the grip of the shadowy creature until suddenly a Triforce symbol glows on the hero's hand and the monster flees in fear. Link falls to his knees, apparently in pain, and he cries out before morphing into a wolf. Unconscious, he is dragged away and thrown in prison. Meanwhile a mysterious figure looks on.

Link wakes up still in wolf form and chained to the floor of a small cell. Already we have a visitor: Midna. Immediately we don't trust her, even though she offers to help Link escape. Maybe it's her imp-like appearance or the way one sharp tooth protrudes from her lip when she grins (which she does a lot). But for now, we have no choice but to go along with her escape plan.

Once we're free of the chains and out of the cell (clue: what do dogs like to do with bones?) we're off, running through a waterlogged labyrinth with Midna on our back, battling impressive liquid-like enemies that shimmer on the surface of the water before leaping out and attacking us.

Controlling the wolf feels great. It's fast, nimble and reacts to the same controls as when you're a human but with different results. Flick forward with the Wii Remote and wolf Link makes a powerful dash attack. Sometimes you will grab onto enemies with your teeth, when you can repeatedly hit A to gnash and thrash them around. Very cool.

As we go, Midna helps us get used to our new furry form by offering advice. By pressing left or right on the +Control Pad we can activate our Sense ability that allows us to see (or, in some cases, smell) things that humans can't.

Midna is a creature from the dark world so she has special powers in this place, such as a magical hand that extends from her head - useful for reaching far-off objects and to pull herself and Link upwards.

As we head out of the cell blocks we realise we're in the basement of a ruined castle. Midna leads us to the rooftops and we get a great view of the twilight-infested land, as shadowy creatures swoop overhead. Eventually we reach a tower where we see our first human-looking figure since we arrived in the dark world. As the hooded person turns, we suddenly realise where we are.

As the figure removes its hood we see the familiar pointed ears and blonde hair of Princess Zelda herself; meaning this desolate place is Hyrule Castle or, rather, what's left of it. Zelda is about the same age as Link but her face bears the burden of a kingdom in ruin. The cheeky, tomboyish Zelda of Wind Waker she is not.

Via an impressive cutscene Zelda tells us how the castle fell into the hands of a heavily armoured, cloaked figure she calls 'the King that rules the twilight' who covered the land in darkness, trapping the people in a state of limbo. In the flashback scene we don't see the evil King's face but we have an inkling that an old enemy has returned.

But Zelda's story is cut short. Guards are approaching and Link and Midna must flee…

Come back soon for part two of our coverage of The Legend of Zelda: Twilight Princess!

The Legend of Zelda: Twilight Princess is released on December 8 for Wii.
[/spoil]

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Les vidéos pour ceux qui les cherchent vu que plein de serveurs ont rendu l'âme et que youtube cay le mal:

http://www.officialnintendomagazine.co.uk/videovault/

passcode: 151187Legend

La video en rapidshare dans une resolution haute http://rapidshare.com/files/1701924/up499.avi




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Et exploser le design du forum c"est important donc
Image

Publié : 02 nov. 2006 22:28
par deisuke
merci pour la video!!

edit : trop déçu c'est la video qui pue pas le trailer :nard:

Publié : 02 nov. 2006 22:35
par LinkH
Cette image NOE me l'a envoyé mais avec le texte en Français par mail :o

Je l'upload ? *en mode pouris* XD

Publié : 02 nov. 2006 22:36
par ClitoriX 2
C'était l'opening, pour le dernier trailer téléchargez le ici > http://www.gamevideos.com/video/id/7237


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Pour les musiques j'en vois que certains râlent, Twilight Rockstar (ONM) a confirmé que les musiques orchestrales sont rares mais y'en a, mais même que celles à base de midis sont très bien. Donc comme l'avait dit Kondo y'a 1 an, y'a les deux.

Sinon c'est confirmé que Midna n'est pas Epona, et une info NoE que j'ai malencontreusement lu car un con a posté ça sur gaf sans balises, laisse penser que le méchant qu'on voit dans le trailer est [spoil]Ganondorf[/spoil] vu que ces images viennent d'un [spoil]flashback de zelda quand elle parle à link et midna au début du jeu[/spoil]

^^

Publié : 02 nov. 2006 23:22
par DarkKing
J'aurais tellement aimé que tout soit symphonique dans ce zelda, histoire de le rendre encore plus grandiose. Suffit d'écouter les musiques de Shadow of the colossus lors des combats contre les colosses pour se rendre compte qu'un moment fort renforcé par une grande et belle musique, ça rend un jeu encore plus épique.

Mais bon, peut être que je serais agréablement surpris lorsque je jouerais. :)

Publié : 02 nov. 2006 23:50
par Adc06
La musique de l'intro fait tellement seigneur des anneaux... C'est pas mal mais ca fait vraiment déjà vu. Par contre eppona est sublime dans l'intro Oo, le reste c'est bof, très OoT, mais bong diou elle a une facon de galoper, rien que ca ca me fait frissoner...

Et dire que j'y jouerais pas sur wii (faute de temps et d'argent investir dans une wii juste pour zelda me semble (bien que tout à fait raisonnable dans une vision fanboy des chose -fanboy que je suis en temps normal mais pas cette année) un choix peu avisé). C'est malheureux parceque aux dernieres nouvelles la version wii dépote! Bah j'y jouerais plus tard...