[Wii] Grand Slam Tennis
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ça a l'air sympa quand même
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A retenir :EA SPORTS Grand Slam Tennis is being developed under the EA SPORTS brand by EA Canada in Vancouver, B.C. Designed first for the Wii™, it ships to North American retailers on June 15th, one day earlier than the previously announced ship date. Worldwide it ships on June 26th with the exception of the United Kingdom, Sweden, Finland, Norway, Denmark, Spain and Australia, where it ships on June 12th.
Le jeu sortira le 15 juin en amérique du nord. 1 jour avant la date annoncée précédemment.
Le jeu sortira le 26 juin dans le reste du monde, à l'exception du Royaume Uni, suède, finalnde, norvège, danemark, espagne et Australie (Mais pas France, F*** You EA) où le jeu sortira le 12 juin.
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Ca doit prendre plus de deux jours vu qu'il faut faire du debug et compagnie.
Dans le cas de slam tennis je pense pas que ce soit un probleme de traduction mais plus de gestion des stocks. Faut pas oublier qu'il sera vendu en bundle avec le wiimotion plus. Si on remarque bien, ils ont partagé assez equitablement l'europe avec le royaume uni l'espagne et les pays nordiques poru la premiere fournée et ensuite l'Italie, la France et l'Allemagne. En terme de taille de marché, c'est du moitié moitié.
Par contre c'est dommage qu'il sorte pas en France pour rolland garros.
Dans le cas de slam tennis je pense pas que ce soit un probleme de traduction mais plus de gestion des stocks. Faut pas oublier qu'il sera vendu en bundle avec le wiimotion plus. Si on remarque bien, ils ont partagé assez equitablement l'europe avec le royaume uni l'espagne et les pays nordiques poru la premiere fournée et ensuite l'Italie, la France et l'Allemagne. En terme de taille de marché, c'est du moitié moitié.
Par contre c'est dommage qu'il sorte pas en France pour rolland garros.
Dernière modification par Me_Marcadet le 14 avr. 2009 22:57, modifié 1 fois.
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Justement clitorix, la france ets un gros marché juste derriere l'angleterre.
Sortir le jeu + le wiimotion plus sur les deux plus gros marché en meme temps ca doit poser des problemes de logistique.
Les pays qui ont le jeu plus tot c'est pas pour les recompenser, c'est juste parce que c'est plus facile de sortir le jeu la bas.
Sortir le jeu + le wiimotion plus sur les deux plus gros marché en meme temps ca doit poser des problemes de logistique.
Les pays qui ont le jeu plus tot c'est pas pour les recompenser, c'est juste parce que c'est plus facile de sortir le jeu la bas.
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J'ai la flemme de traduire et de créer un topic sur Virtua Tennis 2009
Donc voici des infos intéressantes.... en anglais
Donc voici des infos intéressantes.... en anglais
The MotionPlus is still incredibly rare — the unit we played with was one of only two in the entire SEGA organisation.
The MotionPlus itself is small — very small. It's a tiny thing. You can barely feel its weight in your hand, and once it innocuously clips in to the bottom of the Wii Remote, you're hardly aware that it's there.
Yet the MotionPlus makes a difference. The MotionPlus makes the Wii Remote whole. For the Wii controller, as originally implemented, was incomplete. Like a black-and-white TV signal, it needed a little something extra to bring it to life — to enter the world of colour.
That something extra is there. It's hard to describe, but it is real. You know it's real, because it immediately demands that you start playing Virtua Tennis 2009 differently to any other Wii game.
MotionPlus makes for a steeper learning curve. You have to follow through flawlessly to get those slices and lobs just right. The payoff is a level of court dominance that just wasn’t possible when the Wii Remote could only broadly detect movement.
SEGA is sufficiently concerned that MotionPlus gamers might have an unfair advantage in online matches that they’ve added an optional little graphical bar that can appear above each tennis star’s head. Like the swing meter in most golf games, this Visual Assist display will allow low-fi Wii owners to better time their shots and perhaps stave off total pwnage.
So yes, there is one-to-one movement. This subtlety is now captured. The problem is: now that you have it, what do you do with it? Virtua Tennis 2009 offers a deeper, more subtle mode of play, but not a true game of tennis. That would be intimidating; unfair.
Wii gamers just want a fun game of tennis. (c'est quoi ces conneries....)
Ergo, there must by definition be a compromise between the two extremes of accessibility and perfection.
Virtua Tennis 2009 is a fine game, but it does not show off the full potential of the MotionPlus — we may have to wait for the next installment of Trauma Center, Wii Sports or Boom Blox for that.
There's a new, elongated rubber Wii Remote sleeve to go with the newer, longer controller, once assembled. This, presumably, will launch Day One with the add-on, to prevent any overlap where once again people find themselves flinging the things straight through their plasmas.
There has been some paranoid speculation on the internet that this new rubber sleeve must be permanently held in place with glue. These reports are false; it works just the same as the old sleeve. No need to panic!
There's also a chunky locking mechanism on the under-side of the device, cunningly hidden by all the glossy publicity photos. Unlocked, a squeeze on the two buttons on the unit's sides will allow its insertion or removal. Locked, this becomes impossible. So the MotionPlus itself, properly used, won't become a deadly projectile with the potential of concussing the cat.
"I understand our competitors are using... buttons?"
This, his tone implies, is the brave new world of MotionPlus.
Buttons are so last year!.
The EA game uses A and B to modify your swings into lobs and drop shots. This, reckons SEGA, is weak. In VT09 for Wii "To do a lob, you just... do a lob," says my coach, as he generously allows me to be the first journalist to try the game's MotionPlus controls.
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as soon as you've understood that the machine is no longer reading sign-language in your gestures, it's actually following your movements from one microsecond to the next - it clicks. And it's extraordinarily natural.
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you can play MotionPlus Virtua Tennis 2009 with or without the nunchuk. With it, you'll have full control of your player's movement. Without, there's a degree of automation, but you can still use the d-pad for more general movement commands, such as rushing the net.
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Lobs and slams or drop shots are easily executed with, again, slightly exaggerated scooping and slamming motions.
You need to point at your player to re-calibrate the controller between points, but aside from that, it's entirely transparent.
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It would be going too far to say that the veil between player and machine has been lifted but it's definitely a huge step forward
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controls and graphics aside, the Wii version has 100 per cent of the content and modes of the PS3, 360 and PC releases, online included.
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- Lieutenant Paic Citron®
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Le jeu en mouvement avec un gars qui y joue et qu'on voit jouer. La jouabilité y est expliquée. Y'a du lag sur cette vidéo, alors qu'il n'y en a pas sur le hands-on vidéo de G4. Ou alors c'est un blem dans leur montage, car quand l'image est séparée en deux petites fenêtres, y'a pas de lag entre son geste et ce qui se passe dans le jeu.
<embed src="http://www.youtube.com/v/LvfbsFhUZbM&hl ... 2=0x4e9e00" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed>
Et dire que c'est un des tous premiers jeux utilisant le Motion Plus, le prochain E3 risque d'être passionnant.
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Et dire que c'est un des tous premiers jeux utilisant le Motion Plus, le prochain E3 risque d'être passionnant.
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